Pre dve godine u Srbiji je startovao program Eko-škola koji ima za cilj da kroz dopunu redovnog nastavnog programa đake i studente nauči odgovornom upravljanju otpadom, uštedi energije i vode, zaštiti biljaka i životinja, odgovornom postupanju novcem i resursima, kao i ekološki odgovornom ponašanju za budućnost.
Pilot projekat Eko-škola je 2012.godine podržao Centar za promociju nauke, a u partnerstvu sa Savezom učitelja Srbije i Fakultetom tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu. Ovu akciju su organizovali “Ambasadori održivog razvoja i životne sredine”, koje je “Fondacije za edukaciju u oblasti životne sredine” – Foundation for Environmental Education proglasila za nacionalnog operatora za Srbiju. FEE Nacionalni operator za Srbiju je uspeo da Srbiju svrsta među zemlje koje jednobrazno sprovode međunarodni program Eko-škole. Obrazovanje mladih je ključ zaštite životne sredine. Danas 52 zemlje sveta sprovode međunarodni program eko-škole kojim je obuhvaćeno više od 12 miliona đaka i studenata.
Projektu se ove godine priključila i OŠ Dimitrije Tucović. Konstitutivna sednica Eko odbora u OŠ ,,Dimitrije Tucović” je održana 09.10. 2013. godine. Direktorka OŠ Dimitrije Tucović, Milka Vasiljević je prisutnima predstavila program Eko-škola. Na sednici je za koordinatora izabrana mr Zorica Milosavljević, koja je objasnila sledeće korake i šta se od članova Odbora tokom školske godine očekuje. Sledeća sednica Eko-odbora je zakazana za dve nedelje do kada bi trebalo definisati plan aktivnosti.
Program Eko-škola obuhvata sedam faza. Škole na početku formiraju Eko-odbor koji čine predstavnici zaposlenog osoblja iz škole, učenici, roditelji, privrednici, članovi građanskih organizacija i udruženja, drugih institucija, lokalne uprave i medija. Dalji rad podrazumeva usvajanje ocenu stanja životne sredine, izradu programa rada, praćenje stanja i ocenjivanje, rad prema nastavnom planu i programu, ocena stanja životne sredine i na kraju označavanje i oglašavanje programa u školi. U ovaj program se uključuju škole koje brigu za životnu sredinu predstavljaju kao trajnu vrednost i način življenja kroz kvalitetan model vaspitanja i obrazovanja.