Rezultati probnog testa iz matematike su objavljeni u ponedeljak, 8.juna posle podne na internet stranici probni.zios.mpn.gov.rs/ . Prvobitno je najavljeno da će rezultati biti poznati već u nedelju ujutro ali je platforma postala dostupna tek oko 13 časova u ponedeljak. I tada je bilo problema pošto su učenici i roditelji dobijali poruku da je vreme prijave isteklo i da treba ponovo da se prijave. Posle 14 časova je omogućen pristup platformi gde su mogli da se pogledaju rezultati samo testa iz matematike.

Internet stranica na kojoj su objavljeni rezultati je pregledna i jednostavnog dizajna. Rezultati su dati prvo pojedinačno za svako pitanje a na dnu stranice se nalazi i zbir osvojenih bodova. U vrhu stranice (gornji desni ugao) se nalazi i dugme za preuzimanje tako da će učenici imati uvid u sve svoje odgovore. Ukoliko učenik zahteva preuzimanje testa potrebno je da unese e-mail adresu na koju želi da test bude poslat i da sačeka poštu. Sistem šalje test u PDF formatu. U našem slučaju zahtev je poslat oko 16 časova a test je stigao oko ponoći. Jedino što nedostaje ovoj stranici je opcija ulaganja prigovora, kako bi se moguće nedoumice razjasnile u što kraćem roku.

Kako je ovo bio probni test, roditelji i đaci se nadaju da će se svi tehnički elementi sistema dobro pripremiti za završne ispite koji su zakazani za 17, 18 i 19.jun 2020.godine.

Novi sistem ocenjivanja završnih radova podrazumeva da se prvo svi radovi digitalizuju (skeniraju), a zatim program vrši ocenjivanje zatvorenih pitanja gde su unapred dati odgovori. Potom nastavnici on-line vrše ocenjivanje otvorenih pitanja i to svako pitanje ocenjuju po dva nastavnika. Ukoliko su oba nastavnika imala isto mišljenje o zadatku ocena postaje konačna. Ukoliko se njihova mišljenja razlikuju o odgovoru odlučuju supervizori. Kada se završi ocenjivanje radova sledi povezivanje ocene i šifre učenika i u bazu se upisuju rezultati.

Ako se pogleda primena elektronskih dnevnika, probni on-line testovi koji su đaci radili u maju kao i procedura probnog testa iz matematike jasno je da Ministarstvu prosvete nedostaje tehničkih resursa. Evidentno je da će informatička infrastruktura obrazovnog sistema morati da se unapredi.

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *