Udruženje novinara Srbije i kancelarija UNICEF-a u Srbiji su organizovali radionicu „Izoštravanje inkluzivnog objektiva“, za novinare elektronskih, on-line, štampanih i radio medija, 15. i 16.septembra.

Cilj ove radionice je bio da se novinari upoznaju sa inkluzivnim obrazovanjem i značaju medijskog izveštavanja za bolje uključivanje dece iz osetljivih grupa u obrazovni sistem.

Prvog dana radionice su predavanja održali Jadranka Milanović iz UNICEFA. Ljiljana Simić, saradnica za inkluzivno obrazovanje (Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja), koja je govorila prvo o deci iz osetljivih grupa, a zatim i o aktuelnim zakonskim rešenjima i praksi.

radionica-inkluzija16-1

Sonja Paripović, učiteljica iz OŠ Sonja Marinković iz Novog Sada je potom govorila o inkluziji u učionici i načinima kako se inkluzivnost sprovodi u praksi.

O značaju izveštavanja o inkluzivnosti za osetljive grupe su govorili Adi Sinani i Jelena Marić, dok se preko video-linka učesnicima radionice se obratio i dugogodišnji novinar BBCa Geoff Adams-Spink. On je govorio o inkluziji u Velikoj Britaniji gde danas više od 80% dece iz osetljivih grupa pohađa nastavu u redovnim školama.

radionica-inkluzija16-2

Adi Sinani je govorio o stereotipima u predstavljanju romske zajednice, i primerima diskriminacije. Jelena Marić koja živi sa cerebralnom paralizom je govorila o svojim iskustvima iz osnovne i srednje škole. Ona je sada student Visoke škole strukovnih studija iz Užica, piše, glumi i takmiči se u besedništvu.

Praktični deo je vodila novinarka i urednica javnih servisa RTS i BBC Ivana Miloradović. Učesnici radionice su u ovom delu mogli da saznaju koje su dužnosti i obaveze novinara prilikom izveštavanja o deci iz osetljivih grupa i načinima kako da se izbegne senzacionalizam u radu.

Za drugi dan su planirani praktični radovi, a polaznici će u timovima pripremiti priloge na temu inkluzije.

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *